Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.

Rapport 'De halte als voordeur van het openbaar vervoer'

  • Productgroep:Download / Publicatie
  • Soort:Gratis uitgave
  • Auteur:Gerard van Kesteren, KpVV
  • Datum uitgifte:13-03-2006
  • Druk:1
  • Artikelnummer:K-D7417
  • Thema: Openbaar vervoer

Nederland telt ruim 50.000 bushaltes. Sinds de decentralisatie van het regionale openbaar vervoer is er meer aandacht gekomen voor de kwaliteit van de halte. Dit rapport is een handreiking en een checklist. Het is interessant voor overheden die haltes beheren, vervoerders en consumentenorganisaties.

 
Gratis
  • De functies van de halte vormen de kapstok van dit rapport:

    • De halte als voordeur van het openbaar vervoer;
    • De halte als wachtruimte;
    • De halte als informatiepunt;
    • De halte als schakel in de verplaatsingsketen;
    • De halte als herkenningspunt en etalage.

    Het rapport bevat ook informatie over de rollen en verantwoordelijkheden, over wensen van reizigers en over kosten en contracten. En als toetje zijn er ‘de tien geboden voor bushaltes’.

Scroll naar boven